A fejlődés szót, ami azt feltételezi, hogy ami születik az jobb annál, mint ami elmúlik nem szeretem. A zenében ez biztos, hogy nem igaz.
Folyamat, folytatás, folyam.
Ülök a folyó partján, figyelem a száguldó medret, a hétről hétre születő hullámait, a lassan hömpölygő vizeket a partnál. Látom a kis folyók, áramlását, hordalékukat, ahogy átszínezi a vizet.
Az izraeli zenéről beszélek.
De nem filozofálok tovább, jöjjenek a napok, a napocskák a napsugaras muzsikák.
Ránk fér!
„Halleluja !”
A Jerusalem Baroque Orchestra turnéja.
A zenekart egy neves külföldi vendég Philippe Pierlot (Belgium) vezényli majd.
A szólisták névsora és a Händel, Telemann művekre épülő program itt.
Én meg elsorolom inkább a turnè állomásait.
január 18. szombat 20.00
Haifai Egyetem Hecht Múzeum Auditóriuma – Haifa
január 19. vasárnap 20.00
Jeruzsálem YMCA
január 21. kedd 20.00
Tel-Aviv Kultúrcsarnok Zucker Terem
január 22. szerda 20.00
Rehovot, Weizmann Intézet Sela Auditórium
január 19. VASÁRNAP
Kezdjük a hetet két CSALÁDI PROGRAMmal!
A „Dodi Simha” című mesekönyvet még én is ismerem.
Öröm Bácsi rímes (és nem rémes) történeteiből volt már mindenféle színház, film.
Most az Izraeli Szimfonikus Zenekar két ütőhangszeres muzsikusa
Ziv Stein és
Alexander Nemirovsky, valamint egy színész,
Gabriel Hadar meséli el majd: zenével!
Vasárnap a Tel-Avivi Kultúrcsarnokban
16.30-kor és
17.45-kor.
GYEREKEK! Ez a ti koncertetek lesz!
Klipem viszont nincs erről a meséről, csak egy korábbiról…
A Raananai Szimfonikus Zenekarnak van egy utánpótlás együttese az Ifjú Szimfonikus Zenekar.
A közönség utánpótlásáról is gondoskodnak a „Csoki és lufi” koncertsorozattal.
A muzsikusok alig idősebbek mint a gyereknézők, de már Rossini, Beethoven és Saint-Saëns műveket játszva mutatják be ezeket a darabokat a (szinte) kortárs közönségnek.
„Csoki és Lufi” koncert vasárnap Raananán a Béke Zenei Központban
17.30-kor a Raananai Ifjú Szimfonikusokkal.
Este 20 órakor pedig elhangzanak majd a teljes művek a gyerekeknek szóló beavatás nélkül.
Raananai Ifjú Szimfonikus
Zenekart Guy Porat vezényli majd.
>>
Van egy hely a Földön, ahol minden este élő jazz szól.
(Jó, tudom több ilyen is van, New Yorkban, talán Amsterdamban is, de nincs túl sok ilyen.)
Az én helyem itt van Tel-Avivban, Beit HaAmudimnak hívják.
30-an férünk be, könyöktávolságra a muzsikusoktól, a koncertbe belecsörög a konyha, szóval családiasan vagyunk.
Minden nemzedéke, minden alfaja és omegája a jazznek megfordul itt, az ismert, megszokott arcok, és az Amerikából hazaröppenő sztárjaink is. Meglepő társulások és stabil formációk.
Az év bàrmelyik napján leugorhatsz a Beit HaAmudimba, biztos hogy szép estéd lesz, jegyet sem kell előre váltani, impró ez is hiszen jazz.
És visszatért a régi rend: az egész hónapi program kinn a FB-n, időben.
Gadi Stern neve összenőtt a Shalos trióval, de úgy látszik mikor két nemzetközi turné között a Shalos pihen, ő akkor is muzsikálna. Vasárnap Gilad Abro bőgős lesz a társa és
Amir Bar Akiva dobos.
A videó pedig abból az időből való, amikor a Beit HaAmudim új zongorát szeretett volna venni, és a zongoristáink muzsikálták össze.
>>
A Shablul is szinte minden nap működik, de ők a jazz mellet gyakran beengednek más műfajokat is, soult, funkot, latin zenét, bluest.
A vasárnapi uborkaszezon közepén virít itt egy jó kis buli.
Nem küzdök vele, hogy a zenekar nevét lefordítsam: Souled Out.
Bedőltem nekik, azt hittem a Shablul vasárnapi Blues Brothers Tribute koncertjére minden jegy elkelt: Sold Out.
De csak a „soul” szóval játszanak lelkesen.
Szóuval funky groovok, blues harmóniák, recsegő rezek, és bulizunk újra a Blues Tesókkal.
Shablul
Souled Out
>>
A Sixtus-kápolna karzatán csak az énekeseknek volt hely, a hangszeres muzsikusok már nem fértek oda. Innen ered az acapella szó. Emberi hang, hangszeres kíséret nélkül.
A Quinta and a Half egy acapella énekegyüttes, de semmi kápolnázás.
Ők a könnyű műfajokat kottázták le 6 énekhangra.
Olyan jó promo-klipet csináltak magukról, ami elveszi a kenyeremet. Nem okoskodok róluk.
Quinta and a Half
Zappa Haifa vasárnap
A Firqat Alnoor zenekar turnéjáról sokat írtam a múlt héten, amikor a „Kedvenc dalok” sorozat: „Farid al-Atrash” turnéja startolt.
A múltszázadi mozisztár nem csak játszott és énekelt az egyiptomi hangosfilm indulásakor, de Farid al-Atrash maga is írt dalokat, és virtuóz oud játékos volt.
Emlék idézésre nincs szükség, a dalait ma is játsszák a rádiók, a keleti zenekarok is, és nemcsak az arab országokban, de Izraelben is.
A Firqat Alnoort javaslom, ha idegenkednétek ettől a zenei világtól, úgy szólnak mint a legjobb jazz bigband, frissek és invenciózusak.
A héten két koncertjük is lesz:
január 19. 20:00 vasárnap
Bat Yam Kultúrcsarnok (Ophir Alley 3.) RamatYosef – Bat Yam
január 21. 20.00 kedd
Petah Tikva Kultúrcsarnok (HaMaccabim 5.)
Egy korábbi „kedvenc dalos” koncertből hoztam egy instrumentális számot.
Firqat Alnoor
január 20. HÉTFŐ
„A Jeruzsálemi Szimfonikus Zenekar üdvözli Jeruzsálem fiatal szólistáit.” Ez a koncert címe.
Prózában: a Jeruzsálemi Zeneakadémia (JAMD) növendékei először kerülnek mély vízbe.
Együtt muzsikálhatnak majd a vàros szimfonikus zenekarával.
A szólistákat és a programot nem körmölöm ide, megtalàljátok itt.
Jeruzsálem Színház
A Jeruzsálemi Zene- és Táncakadémia Zenekara és szólistái és a Jeruzsálemi Szimfonikus Zenekar
>>
Nagyon melengeti a szívemet, hogy a klasszikus zenekarok külföldi vendégszólistái rendre megérkeznek Izraelbe a háború ellenére is.
Yeon-Min Park fiatal koreai zongorista járt már itt két éve is.
Most a Tel-Aviv Soloist Ensemble vendégeként tér vissza.
A zenekar Barak Tal vezényletével Mendelssohn vonószenekaros szimfóniáját játssza majd, és egy izraeli zeneszerző Talia Amar „Amikor a lágy hangok meghalnak” című művét.
Világpremier!
Chopin 2. zongoraversenyét pedig a vendéggel.
Csak szóló Chopin felvétellel szolgálhatok, de megéri meghallgatni.
Yeon-Min Park
Tel-Aviv Kultúrcsarnok
hétfő 20.00
>>
Megint a jövő kopogtat!
Hétfő este a Jeruzsálemben, a Nocturnoban.
A JAMD (azaz a Jeruzsálemi Zeneakadémia) jazztanszékének fiatal muzsikusai mutatkoznak be a hangulatos kis jeruzsálemi klubban,
a Nocturnoban hétfő este.
4 éves felvétel. Jó arra gondolni, hogy ők azóta már érett muzsikusok, és valahol a jazzoceánban úsznak.
január 21. KEDD
A tudományos körökben gyakran emlegetett rehovoti Weitzmann Intézet a város zenei életének is fontos szereplője.
Nem csak az auditóriumot megtöltő klasszikus zene sorozat létezik a Weitzmann Intézetben, de ott működik a
Sela Jazz Bar is.
Most a „Török fúzió” volt a hívószó, a banda pedig a Ras el Hanout lesz.
A zenekar neve egy ismert észak-afrikai fűszerkeverék, mely több mint 30 féle fűszerből készül.
Arabul : راس الحانوت „a bolt főnöke ”, és arra utal, a legjobb fűszereket rejti, melyeket az elárusító fel tud szolgálni.
Nem tévedtetek el, ez még a zenei ajánló rovat.
A Ras el Hanout egy zenekar neve is.
A legjobb keleti fűszerezésű fúziós zene.
Nem tudom Rehovotban a Weitzmann IntézetSela Jazz Barjába ültetett nézőtér van-e, de remélem nem, mert
a Ras el Hanout kelet-nyugati bulijazzére mindenki táncra akar majd perdülni…
>>
„Dudu Fischer az egyetlen olyan kántor, aki a világ nagy zsinagógáiban énekelt Tel-Avivtól New Yorkig, de musical főszerepet is játszott a Broadwayn és a West Enden.
Lemezek, sikerek…, guglizzatok!
72 éves, és a félszázados énekesi jubileumát ünnepli.”
De mindezt már sokszor leírtam, viszont úgy tűnik Bat Yam kimaradt az ünnepi turnéból… idáig.
Kedden Dudu Fischer bepótolja:
a koncert Bat Yamban a Kultúrcsarnokban lesz.
Ezen a 12 évvel ezelőtti (!) felvételen egy (egyetlen egy!) Gázában fogvatartott fiúért énekel…
>>
A táncosok időről időre szükségét érzik annak, hogy élőzenére mozogjanak.
A két műfaj ősi kapcsolatát leginkább a financiális okok szakították szét.
A digitális kütyük végtelenszer képesek ugyanúgy lejátszani a táncot aláfestő muzsikát, és nincs munkaidejük, mint a zenészeknek.
De hova lesz így a táncos és a muzsikus csak élőben megszülető együttműködése, amely a történelem előtti rítusok öröksége?
Két muzsikus és egy táncos gondolt egyet, és egy koncert erejéig helyreállította az ősi rendet.
Maya Belsitzman (cselló, ének),
Matan Ephrat (ütőhangszerek)
és Miriam Engel (tánc és koreográfia) műsorában a zene nemcsak kíséri a táncot, de összefonódik vele.
„Test, tér és ritmus”
Persze, hogy nincs még közös videó!
Maya Belsitzmanéktól viszont találtam olyan expresszív muzsikát is a sok a slágerklip mellett, amihez oda tudom képzelni Miriam Engel táncát.
Jerusalem Music Center (Yemin Moshe 3. – a Malomnál ) Jeruzsálem
>>
Darya Mosenzon a klasszikus zenei képzés után fordította zongoráját kelet felé.
Illetve Marokkó és az andalúz zene felé, ami éppen hogy nyugatra van.
Akárcsak a jazz, ami így született. Kellemesen keleti jazz.
Ezt jól megkevertem, de épp erről van szó: a kultúrák között lüktető muzsikáról.
A trióban Hillel Amsalem ütőhangszereken játszik,
és Darya mellett van még egy virtuóz tagja a csapatnak
Charlie Sabach (oud).
(Személyes büszkeség: Darya az én fotómból készült plakáttal hirdeti a turnét. A borítóképünk is ez.)
Jeruzsálem
Mazkeka
Darya Mosenzon Trio
>>
Latinos ízekkel fűszerezett jazzrock.
Macumba.
A dobos a főnök – Nir Kleiner –, de hallatszik is a muzsikán. Vérpezsdítő tempók!
Bemondom a címet, mint a taxiban:
Beer Sheva, HaHalutz 33
>>
„The Unholy Trinity”
Nem sok jót jelent a cím. Egy három zenekaros bulit, ahol alapos zúzásra lehet számítani.
Szinte minden doom- grindcore vagy blackmetál este úgy kezdődik, hogy
a Dakat Doomia fémet döngöl az agyakba lassan, hogy tovább fájjon.
A Vermintide grindcore death metal, a „mindenkire haragszunk” tipus.
Pusztító riffekel zúznak.
A végén pedig jön a Srefa, az új fekete fém fenomén, egy női ordibátorral a frontban.
Ne vágd fel az ereidet, ennyire nem brutál hely a Föld ahol élünk, illetve de! De azért ne vágd fel!
A szubkultúra paradicsoma (millpardon!) a pokla a Levontin7 a fogadja be majd a Szentségtelen Háromság estéjét kedden.
>>
Még egy keleti „bigband” turné pörög tovább a héten, az Andalúz Zenekaré.
Ahogy tőlük megszokhattuk, most is a vendégeik köré építették a koncertsorozat műsorát.
Ziv Yehezkelről és Yagel HaRoushról többször is írtam már, amikor Ziv Yehezkel a Slomo Ibn Gabirol imáihoz, himnuszaihoz írt dallamokat énekelte, amiket Yagel Haroush komponált az archaikus andalúz zene makámjait használva.
Az észak-afrikai piyutok, vallási énekek legavatottabb előadói most az Israeli Andalusian Orchestra vendégeként turnéznak.
Kedden az Askeloni Kultúrális Központban…
január 22. SZERDA
…szerdán pedig a Jeruzsálem Színházban látható, hallható az Israeli Andalusian Orchestra turnéja
Ziv Yehezkel és
Yagel HaRoush vendégszereplésével.
A két szólista videója mögé képzeljük el Izrael legimpozánsabb keleti nagyzenekarának hangzását.
Vagy inkább élőben…?
>>
Végre valami pop, már nagyon elkomolyodtunk!
„Echo – csendesen, a radar alatt – az izraeli pop egyik legfontosabb és legsikeresebb zenei előadójává vált. “
Eddig a promo szöveg, én viszont bajban vagyok. Olyan klipet válasszak, amin dögös funkyt nyomat egy több tízezres szabadtéri bulin, vagy olyat, ami egy hosszú jazz intró után lassan ketyegő trip-hopba megy át? Érzelmes soult, R&B-t, oldschool rap-et, bulipopot?
Mert ez mind Echo.
A Barby, ahol a szerdai koncert lesz elég tágas ahhoz, hogy mindez beférjen. 5 album tele slágerekkel, de Echo erre a bulira új dalokat ígér…
(Az újak között több a dünnyögős párnapop, de azért találtam egy dalt, ami az oldschool discofunkig leásott:)
Echo
Barby
>>
Imádtam a 80-as éveket.
Hirtelen ránk támadt valami szabadságszomj, és mindenkinek volt egy szeretett élő zenekara, aki megragadta és vitte.
Égbe, pokolba, mikor hogy. Fene törődött vele hogy szólt. Friss volt és eleven.
Nagy öröm látni, hogy az akkori új hullám, megint itt van, megint van egy nemzedék, aki unja a konzervet és élő saját zenét akar, nem azt a műszart, amit a popipar előállít neki.
A BegedXkefeT meglepően érett és jól összepakolt zenekar, az artpunk, postpunk, grunge időket idéző, de semmi nosztalgia, nyersen és szerethetően mai.
Azt írják debütáló koncert lesz szerdán a Levontin7-ben!
Gyanúm, hogy ugrálunk még együtt néhány nagyobb fesztivál bulin is a jövőben.
Tanuljuk meg a nevüket:
BegedXkefeT
>>
A nyolcvanas évekhez írt hozsannámat ki kell terjesszem arra a 3 bandára is,
akik szerdán a jeruzsálemi szeszfőzde (Mazkeka) pincéjében párolják le a postpunk, emo, new wave korszakot,
ma is fogyasztható spiritualitássá.
Hatula Nevela
Haifa három slampos macskája (nőnemben) azt az időt idézi, amikor minden giminek volt punkzenekara…
Ilyen jó kis borult psych rockot a nyolcvanas évek óta nem hallottam.
Pedig ez muzsika soha nem ment ki a divatból. Mert soha nem is volt divat. Szűk szekta szokta szeretni dacolva a népszerűséggel.
Rei Honda and the Late Bloomers tényleg egy késői virága ennek az alter világnak.
Rai Honda tényleg japán, a dalok is azok, de ez senkit ne zavarjon, aki egy kis borongós kalandra vágyik.
Rei Honda and the Late Bloomers
A Pilegesh a legkomplexebben hozza vissza az én 80-as éveimet.
Gitárzenékért, folytott agresszióért, cinikus verssorokért, kórusban ordítható refrénekért vonatoztunk az éjszakában, kicsit se józanul, a felnőttek világát akartuk valahogy lenyelni, mielőtt az lenyel.
Nézem a Pilegesh klipjét és „találkozás egy fiatalemberrel” érzésem van.
Felugrom Jeruzsálembe a Mazkekaba szerdán megnézem, ki kamaszodik ma erre a zenére.
>>
Kiryat Tivon:
Harmadik hete nem maradhat ki a rovatból Yonathan Avishai.
Amikor a Párizsban élő zongorista izraeli muzsikusokból toborzott zenekart, rögtön sejtettem hogy így lesz, minden hétre jut egy
Yonathan Avishai koncert.
Hadar Noiberg: fuvola
Yonatan Albalak: gitár
Roni Iwryn: ütőhangszerek
Shahar Haziza: dob
Yonathan Avishai: zongora
A muzsikusok névsorából halványan sejtettem, hogy a latin, az orient és fúziós jazz felé mozdul majd
Yonathan Avishai érzékeny elbeszélő muzsikája.
Most került ki egy picurka videócska; nem tévedtem…
Tahana Ruah
Kiryat Tivon
>>
Ensemble SEV
Ennél a műfajnál segít a legkevésbé egy videó.
A kortárs kamarazenekarok élőben működnek leginkább. Kívül maradtam vagy behúzott?
A SEV elég furcsa hangszerösszeállítású trió:
Saxophon
Electric guitar
Violoncello
Az együttes számára írt darabokat és átiratokat játszanak. Komoly elmélyült muzsika. Behúzott.
Már a videón is, de szerdán élőben még inkább behúz majd:
SEV Ensemble
Annette Studio (Shvil HaMeretz 2.) Tel-Aviv
>>
Sűrű hete van a JAMD ifjú muzsikusainak.
A Mandy Roden Szimfonikus Zenekar a Jeruzsálemi Zeneakadémia (JAMD) tanulóiból áll, és nagy ünnep minden fellépésük.
Most egy reményt, hitet megerősítő, kelet és nyugat határait átlépő koncertre hívnak,
a Nemzeti Könyvtár David Geffen Auditóriumába (Kaplan St.1) Jeruzsálem
https://www.facebook.com/share/v/15W1btxjrG/?mibextid=wwXIfr
>>
A Girafot zenekar csendes legenda. 20 közösen lenyomott évvel, hat lemezzel, sok nagy koncerttel a hátuk mögött is úgy mennek fel a színpadra, mintha valami kalandra készülnének.
Beer Sheván a HaHalutz 33-ban szerdán lesznek új Girafot dalok is és régi Zsiráf slágerek is.
(A tel-avivi szívem ezt a városklipet választotta.)
A Carmel Quartet soha nem elégszik meg azzal, hogy a gondosan összeválogatott remekműveket magas színvonalon eljátssza.
Őket a dráma vonzza, ami a művek mögött húzódik.
Új koncertsorozatuk tengelye Beethoven és Haydn, a tanítvány és a mester.
„A tanítás mindössze egy évig tartott, és nem volt feszültségektől mentes. A tanítvány, akiben szenvedélyes szabadságszeretet lobogott, aki tiszteletet érzett a forradalom iránt, éles kijelentéseivel és megállapításaival megrémítette a fejedelmek iránt hódolattal viseltető, istenfélő Haydnt. Az öreg zeneszerzőnek nem tetszettek tanítványa forradalmi hévvel telített zenei gondolatai sem.”
De a többit majd elmondja a két gigász zenéjével a Carmel Vonósnégyes.
Hosszú turnéjuk szerdán indul majd és bőven átlóg a jövő hétbe.
január22. szerda 20:00
Raanana Béke Zenei Központ – Kamara Salon
január 23. csütörtök 12.00
Haifa Tikotin Múzeum
január 26. vasàrnap 20:00
Zichron Yaakov Nir Auditórium (Beit HaTohan)
Azután jön még három koncertjük, kettő Jeruzsálemben és egy Tel-Avivban, de ezt majd a jövő héten írom meg.
Én tanárként is a tanítványok oldalán álltam, ezért a zseniális ifjú Beethoven művével ajánlom a drámát mester és tanítványa között
a Carmel Quartet előadásában.
január 23. CSÜTÖRTÖK
The Shakes Band
15 év, 5 lemez, 4 angolul és most az utolsó héberül.
Következetes régi vágású gitárzene.
Ha rádiós szerkesztő lennék az „ezredforduló rock hullámja” blockba tenném a Shakest.
„Közel a közönséghez” helyet választottak a lemezbemutatóhoz:
az Ozent.
Itt az új lemez végighallgatni.
Én meg kitúrtam egy régit a koncerthangulat miatt.
Shakes
Ozen (King George 48.) Tel-Aviv
>>
A keleti zenéket nem kedvelőknek is bátran ajánlom a Tavera zenekart, mert ők úgy jástszák a tájaink népzenéjét, hogy abban nyoma sincs a köldöknéző meditációnak.
Ők inkább a rock attitűdjével szólaltatják meg a krétai lírát, a tart, a tombakot, a rebeket…
Mongólia, Perzsia, Kaukázus, a görög szigetek ősi zenéi úgy szólalnak meg ezeken a hangszereken, mintha mai energiákból születnének.
Lendületes utazás a Tavera zenekar muzsikája az ősitől napjaink világáig, de sosem tudjuk hol vagyunk. Valahol Ázsiában az biztos, ott, ahol jól beszélik az európai zenei nyelvek mai akcentusait is.
Ennél kelet-nyugatibb zenét nehéz elképzelni.
Az Inbal Multidiszciplináris Etnikai Központ Tel-Avivban éppen az ilyen zenekarokra szakosodott.
Tavera
>>
A Lumina Trio
Ilya Vulf – hegedű
Igor Tankevich – cselló
Monika Broshko – zongora
Keresem a jó szót a zenéjükre, és akkor szembe jön a plakátjukon: „Neoklasszicizmus”.
A modern zene előtti korok harmonikus világához visszatérő filmzenék, a minimalista szerzők – mint Phillip Glass – a pop harmóniáit sem megvető komponisták művei, így áll össze a Lumina Trio műsora.
Egy korábbi siker koncertjüket ismétlik majd csütörtökön 20.00-kor a Tel-Avivi Konzervatórium Auditóriumában:
„Vivaldi és Astor Piazzola négy évszaka”
>>
Csütörtök este jön a bőség zavara, ha nem akarok otthon ülni.
„Valami kis jazz, de nem túl messze!” Ez a Tassa lesz.
Trio Shmaya Gilad.
A mainstream nyugalma klasszikus, de nem poros jazz. Zongora, bőgő, dob ahogy kell.
Hozzá egy koktèl, és a Jaffói Stadiontól, ha szép az idő, haza tudok sétálni.
Trio Shmaya Gilad
Tassa (HaYesod 4) Tel-Aviv
Csütörtököt mondtam.
>>
Ugyanez a csütörtök esti kör Haifán?
A Gig House jazzklub a Krieger Auditórium épületében.
„Tribute to Duke Ellington”, ez könnyed swinget ígér
Sofie Chudnovsky énekesnővel és
az Alexande Brill Quartettel.
Gig House (Eliyahu Khakim 6,) Haifa
>>
Nem a neten megosztott tartalmakon keresztül ismerkedem Izrael zenéjével, ezért nem ismertem
a Yonina duót (Yoni és Nina Tokayer).
A házaspár a „home office-ból” másznak videóikkal fokról fokra feljebb és feljebb a net népszerűségi listáin.
Élőben mostanában ritkán dalolnak, mert Yoninak kevés az eltávja a Cahaltól. Tartalékosként szolgál Izrael valamelyik frontján.
Amikor ezt a videójukat megláttam, rájöttem hogy mindnyájunknak az a derű hiányzik, ami a Nina kezében ülő baba arcán látszik…
Élőben csütörtökön a Nocturnoban (Betsal’el 7) Jeruzsálem
Yonina (Yoni & Nina)
(Igen, Matisyahu a dal „tulajdonosa” vokálozik nekik a hátsó ülésen. )
január 24. PÉNTEK
Barokk zenét hallgatni messzire kilépni, a szférákon túlra, angyalok, kontratenor énekét hallgatni, egy sohase volt csodahangszertől kísérve.
Ennél távolabb semmi nincs, ettől az agyunkra ültetett disztópikus álomtól, ami a valóság.
Íme:
Doron Schleifer, kontratenor
Ophira Zakai teorba
Az Annette Studio matnéja 12.00 kezdődik majd, pénteken.
Találtam közös felvételt!
Huszonhat évvel ezelőtt az izraeli tanuló-vezető tábla a „HaNag Hadas” átalakult egy zenekar nevévé:
Hadag Nahash.
Így már halkígyót jelent, illetve funkot, hip-hopot protest politikai szövegeket, 8 albumot, és minden rekordot megdöntő népszerűséget.
A Hadag Nahash friss mai cucc, a színpadon töltött huszon sok év ellenére.
A Hadag Nahas felkészült rá, hogy hamar kikerül a minden jegy elkelt tábla, ha csak egy szimpla bulit nyomnak szombaton
a Barbyban.
Ezért aztán dupla lesz pénteken.
12.30-kor egy matiné azoknak, akik tartják a sabatot, és este egy azoknak, akik nem, 20.30-kor.
Barby!
Hadag Nahas
“Ezen kívül semmire nincs szükség.
Ezen kívül semmire nincs szükség.
A tejjel és mézzel folyó ország a pszichózisban ragadt
A remény még nem halt meg itt Metamorphosisban.
Csak szólj, ha újra ráérsz majd viccelni!
Ezen kívül semmire nincs szükség.”
január 25. SZOMBAT
A szombatot már sokszor kezdtem a a latruni Yad Lashiryon Múzeum helyi, világ körüli utazásaival.
Ezen a héten egy brazil karnevál lesz a célállomás.
Giba Perelman – ének és gitár
Juarez dos Santos – ének, és ütőhangszerek
Marcelo Zuber – ének, fuvola és szaxofon
Ők – vagyis a Bossa Trio – a legénység a brazil úton.
Vendégük pedig Nir Stenberg – zongora és táncosok is lesznek velük a járaton, pardon a színpadon.
Latrun,Yad Lashiryon Múzeum
Szombat 12.30:
Járjuk a szambát!
>>
Egy nagyon jó barátom kérte, hogy szóljak ha náluk Yehudon is lesz valami érdekes.
Mindjárt hívlak, csak előbb megírom a többieknek:
A Knesiyat Hasechel 30 éve alakult, 20 éve volt a csúcson, de egy kicsit sem veszített a népszerűségéből az évtizedek alatt.
A szakirodalom szerint a sikerük titka a keleti zene, és az akkor friss újhullám ötvözete volt.
Hallgatva az első lemezeiket esik le, hogy ez ugyanaz a világ, amit a mai orient-pszihedelic trend ifjú muzsikusai játszanak.
Persze, hogy tele minden bulijuk ahányszor csak akarják olyanokkal, akik fiatalabbak mint a dalaik!
Halló! Azért hívlak, mert a Knesiyat Hasechel ott lesz nálatok a Gray Yehudban szombaton!
Persze, hogy este!
Idejében szóltam?
>>
Képzeljetek el zongorista lányt, aki Bartók, Bach, Steve Reich, Thelonius Monk rajongó, aztán ráfordul a jazz dallamos, groovokra építő irányaira.
Az eredmény egy senkivel nem összetéveszthető hangzás.
De Stav itt nem áll meg.
Kiadja a „Tears in Colours” című lemezt, ami már szinte popzene.
Azért csak „szinte”, mert Stav zongorása magasra kiemeli a könnyű műfajból.
Nagyon bízom abban, hogy ez egy nemzetközi siker felé vezető út első lépése lesz.
Addig is döntsük el élőben, hogy jól hallom-e!
Yellow Submarine
Jeruzsálem
Stav
>>
ריטה תל אביב 25/01/2025 17:00 כרטיסים – FEEL ALIVE – זאפה – Zappa
Élőben egyszer hallottam Ritát.
(Rita Yahan Farouz, de a rajongóiak, kedvelőinek – vagyis egész Izraelnek – csak Rita. )
Unokahuga Liraz koncertjén volt vendég. Két számot és egy duettet énekelt, de beégett az emlékezetembe.
Elmúlt hatvan, de az az őserő, tehetség, nőiesség nem múlt el, ami 35 éve az izraeli popzene királynői trónjára emelte.
Mindig elodázom a szólókoncertjeit, aztán amikor rászánom magam, kiderül, hogy már régen nincs rá jegy.
A Zappa Tel-Aviv még nem tette ki a táblát, tehát rajta! Megyünk?
Zappa Tel-Aviv ( Menachem Begin 144.)
Rita
Саня Кройтор и Миша Киркилан – «ДВА ПОЛЮСА. ПРОДОЛЖЕНИЕ»
Egy népszerű énekes: Misha Kirkilan,
és egy hegedűvirtuóz, aki Moldáviában született, és a kelet-európai, orosz és zsidó folklór zenén nőtt fel.
Sanya Kroytor (סניה קרויטור, Саня Кройтор, Alexander Emilevich Kroytor)
Ha valamelyik izraeli sztár lemezén áradó szentimentális hegedűszót hallotok azt nagy valószínűséggel Sanya Kroytor játssza.
„Két pólus”, állítja róluk a turné címe, szerintem nagyon is összehajló muzsikusok.
Misha Kirkilan & Sanya Kroytor
Kelet-európai gyökerű etno-, nagyon könnyűzene, amit játszanak és énekelnek.
A (K-európai) gyökérkezelések időpontjai:
január 19. vasárnap, 20:00
Kiryat Haim Beit Nagler Csarnok (Ben Zvi 14.)
január 20. hétfő, 20:00
Nof HaGalil (Nazareth Illit) Berkovich Kulturális Központ (HaHativot 4.)
január 22. szerda, 20:00
Petah Tikva Sharet Csarnok (Ha-Aliyah Ha-Shniya 1.)
január 23. csütörtök, 20:00
Ashdod. Dune Közösségi Központ (Kakal 90.)
A hétnek itt vége de a turné megy tovább a hónap végéig.
január 26. vasárnap, 20:00
Ashkelon Woldenberg Közösségi Ház (Ya’akov Gruper 15.)
január 27. hétfő, 20:00
Rishon Lezion Mofet Kultúrális Központ (Rothschild 60.)
január 28. kedd, 20:00
Beer Sheva Előadóművészeti Központ (Itzhak Reger 41.)
január 29. szerda, 20:00
Netanya Arik Einstein Előadóterem (Benny Berman 6.)
január 30. csütörtök, 20:00
Karmiel ,Eshkol HaPais Csarnok (Maale Ort 15.)
Hosszú a turné, még egy videó jár hozzá:
Misha Kirkilan & Sanya Kroytor együtt.
Színház- és filmrendező, díszlet-tervező. Tanult szakmák szerint: fotográfus, dramaturg. 16 év gyermekkor, 40 év színház, 30 év film és televízió, 5 év újságírás, 14 év tanítás, mégsem vagyok 105 éves!
2015 óta élek Izraelben…