nyolc másodperc

november huszonötödikén
barukh tel avivba megy
egy beszélgetésre

az alijájáról
és a verseiről
fog szólni a beszélgetés

barukh nem tudja
hogy izraelben
mennyien szeretik a verseit

csak annyit
érez
hogy
elegen

neki

neki elegen

hogy izraelben
elég
sok
szeretetet
kap a versei miatt

és hogy várja
ezt a beszélgetést

barukh nem tudja
hogy izraelben
mennyien gyűlölik a verseit
és őt a versei miatt

csak annyit érez
hogy vannak
akik gyűlölik
és hogy akik gyűlölik
nagyon gyűlölik

három hete
a hosszú volt ez a kétezer év
kezdetű versére
valaki azt írta
hogy barukh egy beteg állat

még korábban
az izrael nem egy kellemes hely
kezdetű versére
valaki feljelentette
az alija minisztériumnál

és ezért
barukh fél
ettől a beszélgetéstől tel avivban

hogy mi lesz akkor
ha valaki
nem csak online
de offline is azt mondja
majd neki
szemtől szembe
hogy egy beteg állat

hogy mi lesz akkor
ha valaki
nem csak online
de offline is beletapos
felszakított mellkasába

hogy mit csinál majd akkor

barukh azt olvasta
brené brown-nál
hogy a kutatások szerint
ilyen esetekben csak
az első nyolc másodperc kritikus

csak addig fáj nagyon

és ha azt
az első nyolc másodpercet
túléli az ember
akkor már tud funkcionálni

és hogy arra kell törekedni
hogy az ember
például barukh
abban a nyolc másodpercben
ne csináljon hülyeséget

például
ne kapja magára
ösztönösen
a páncélját

ne támadjon vissza

ne válaszoljon
csípős és szarkasztikus
megjegyzéssel

ne szálljon be a gyűlölet-játékba

ne szaladjon a másik lélek után

ne szaladjon vele
a gyűlöletben

bármilyen könnyű is lenne

bármilyen magától értetődő is

mert barukh lelke is így működik

amikor elolvas egy ilyen kommentet
az agya azonnal
frappáns válaszok gyártásába kezd

olyan válaszok gyártásába
amik nem csak hogy
megvédik őt
de egyszersmind
a támadót is lefegyverzik

és véget vet a támadásnak
és véget vet a fájdalomnak

de persze
barukh is tudja
hogy ezek a válaszok
amiket az agya ösztönösen gyárt
bármilyen frappánsak legyenek is
nem védik meg semmitől

sőt

azok ugyanis
akik gyűlölködő kommenteket írnak
többnyire fel vannak készülve arra
hogy mihez kezdjenek
a csípős és szarkasztikus megjegyzésekkel

tudják
hogyan tartsák meg a fegyverüket
és hogyan támadjanak vissza azonnal
még nagyobb erővel

így aztán
barukh csípős és szarkasztikus megjegyzései
nem védik meg őt
nem fegyverzik le a támadóját
nem vetnek véget a támadásnak
és nem vetnek véget a fájdalomnak

sőt

elmélyítik azt

mindkét oldalon

és barukh
ahogy véget ér
az első nyolc másodperc
arra eszmél
hogy együtt szalad
a gyűlölőjével

a gyűlöletben

és semmi jót nem tett

sőt

rontott

ezért aztán
barukhnak nagyon fel kell készülnie

hogy
ha megtörténik
mit fog tenni
abban a kritikus
első nyolc másodpercben

amikor
november huszonötödikén délután
utazik majd a buszon
jeruzsálemből tel avivba
minden képzeletbeli csörtét
ki kell törölnie az agyából

és csak a mantrájára
szabad gondolnia
a mantráját szabad ismételgetnie
a mantráját
amit akkor tűzött ki
egy cetlin a parafatáblájára
amikor elkezdte írni a verseit

without armour under fire

magyarul:

fegyver nélkül a vérzivatarban

fegyver nélkül a vérzivatarban

fegyver nélkül a vérzivatarban

azután
amikor a mantráját
már annyit ismételgette
hogy a szavak
egészen elveszítették a jelentésüket
akkor azokat kell
maga elé képzelnie
akik
szeretik
a verseit

azokat
akik meghívták őt
hogy beszélgessenek

együtt

azokat
akik meghívták
hogy vegyen részt
a szeretet-játékban

azokat
akikkel
ha nem lesz óvatos
együtt fog szaladni a szeretetben

facebook.com/barukhhh/

Köszönjük a Patreon-os és PayPal-es támogatóink adományait, amivel segítik életben tartani a magazint! Ha szereted olvasni az Izraelinfót és úgy gondolod, érdemes és fontos folytatni ezt a projektet, itt csatlakozhatsz havi támogatóinkhoz. Egyéb támogatási lehetőségek itt.